Εικόνες προσφύγων που κάνουν το επικίνδυνο ταξίδι προς την Ευρώπη έχουν γεμίσει τις σελίδες των εφημερίδων τους τελευταίους μήνες.
Συχνά, αυτές οι εικόνες σου σπαράζουν την καρδιά: δείχνουν άνδρες, γυναίκες και παιδιά που αψήφησαν τον θάνατο στο Αιγαίο Πέλαγος, επιβίωσαν σε τρισάθλια προσφυγικά καταφύγια και πέρασαν περπατώντας ευρωπαϊκές χώρες στις οποίες συχνά ήταν ανεπιθύμητοι.
Ένας Καναδός φωτογράφος που κατέγραψε το πέρασμα των προσφύγων στην Ευρώπη αποφάσισε να δείξει ένα άλλο πρόσωπο της κρίσης: αντοχή εν μέσω δυσκολιών.
Ο 26χρονος Frederic Seguin αποτύπωσε με την κάμερά του πορτρέτα παιδιών σε στιγμές χαράς ενώ ταξίδευε στο πέρασμα των προσφύγων, από το Λίβανο, τις ελληνικές ακτές και τους καταυλισμούς της ΠΓΔΜ, μέχρι τη Γερμανία, που αποτελεί τον επιθυμητό προορισμό πολλών προσφύγων.
«Οι δραματικές και τραγικές φωτογραφίες που πάντοτε βλέπουμε τείνουν να “αποκτηνώνουν” τους πρόσφυγες», δήλωσε ο Seguin στηWorldPost σε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. «Κάποιος δυνατός και χαμογελαστός σε μια τραγική κατάσταση είναι χίλιες φορές πιο ισχυρός και συγκινητικός».
«Τα παιδιά στις περισσότερες των περιπτώσεων ζητούν να φωτογραφηθούν και χαμογελούν στην κάμερα», είπε ο Seguin.
Περισσότεροι από ένα εκατομμύριο μετανάστες και πρόσφυγες έφτασαν στην Ευρώπη τον προηγούμενο χρόνο, οι περισσότεροι εκ των οποίων εγκατέλειπαν την εμπόλεμη Συρία. Ένας στους πέντε από αυτούς που έφευγαν μέσω της Μεσογείου πέρυσι ήταν παιδιά.
Παρά τους κινδύνους που ενέχει το πέρασμα δια θαλάσσης τον χειμώνα και με τα σύνορα να κλείνουν σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, μετανάστες και πρόσφυγες συνεχίζουν να καταφτάνουν σε αριθμούς ρεκόρ. Περισσότεροι από 45.000 άνθρωποι έφτασαν στην Ελλάδα μέσω βάρκας τον προηγούμενο μήνα, αριθμός 30 φορές μεγαλύτερος σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2015.
Δείτε τη σειρά φωτογραφιών του Seguin με τον τίτλο «Χαμόγελα στην Εξορία» και επισκεφτείτε την σελίδα του για να μάθετε περισσότερα για το εγχείρημα.
Frederic Seguin
Γευγελή, ΠΓΔΜ «Οι εικόνες της προσφυγικής κρίσης αποτύπωναν ως τώρα το δράμα και την τραγωδία. Όταν πήγα εκεί έξω για να καταγράψω την κατάσταση ήξερα ότι θα υπήρχε και μια άλλη πλευρά και δεν απογοητεύτηκα»