Ένας στους τρεις Έλληνες στέκεται με σκεπτικισμό και καχυποψία απέναντι στο έργο των μη κυβερνητικών οργανώσεων, όπως αποκαλύπτει έρευνα της Focus Bari για λογαριασμό του Χαμόγελου του Παιδιού.
Οι ερωτώμενοι ανέφεραν ότι ζητούν από τις ΜΚΟ διαφάνεια, έλεγχο, απόδειξη έργου και αξιοπιστία. Επίσης, το 65% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι προσφέρει βοήθεια σε ΜΚΟ επιλεκτικά και σε μεμονωμένες περιστάσεις, το 24% δήλωσε ότι βοηθά φορείς σε τακτική βάση και το 11% ότι έχει επικριτική στάση απέναντι στο έργο των ΜΚΟ.
Πάντως το 53% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι Το Χαμόγελο του Παιδιού διεξάγει το πιο σημαντικό έργο μεταξύ όλων των ανθρωπιστικών οργανώσεων. Επίσης, επτά στους δέκα δήλωσαν ότι έχουν προσφέρει στο παρελθόν κάποιου είδους βοήθεια στον οργανισμό (η πλειοψηφία με αποστολή SMS ή οικονομική υποστήριξη).
Επιπλέον, ένας στους δύο δήλωσε ότι γνωστά τους πρόσωπα έχουν ωφεληθεί από τη δράση του Χαμόγελου, το 37% ότι έχει ωφεληθεί συγγενικό ή φιλικό τους πρόσωπο και το 13% ότι έχουν ωφεληθεί οι ίδιοι ή κάποιος δικός τους. Οι πιο γνωστές δράσεις του οργανισμού είναι η συντήρηση των σπιτιών (61%) και τα κέντρα στήριξης (45%). Το 95% δήλωσε ότι το Χαμόγελο του Παιδιού προσφέρει ουσιαστικό έργο στην ελληνική κοινωνία, το 87% ότι έχει τη δύναμη να κινητοποιεί τις Αρχές και τον κόσμο, το 85% ότι είναι ένας οργανωμένος φορέας που δουλεύει σωστά, το 79% ότι δραστηριοποιείται σε ανάγκες που δεν καλύπτονται από άλλους φορείς, ενώ το 75% το χαρακτήρισε ως τον πιο αξιόπιστο μη κυβερνητικό φορέα.
Τα παραπάνω προκύπτουν από δύο έρευνες που διεξήχθησαν, μία ποσοτική τον περασμένο Απρίλιο σε δείγμα 600 ατόμων ηλικίας 18-74 ετών σε όλη την Ελλάδα και μία ποιοτική ένα μήνα νωρίτερα σε δείγμα 24 ατόμων 18-65 ετών στην Αθήνα. Στόχος ήταν η διερεύνηση της στάσης και των απόψεων της κοινής γνώμης για το έργο που προσφέρει ο οργανισμός.
Εξάλλου, σε έκθεση βιώσιμης ανάπτυξης του Χαμόγελου του Παιδιού που διεξήχθη για το 2017, αναδείχθηκαν τα πιο ουσιαστικά ζητήματα που προέκυψαν από διάλογο του οργανισμού με τα ενδιαφερόμενα μέρη του, δηλαδή τους εργαζόμενους, τους εθελοντές, τα μέλη, τους ωφελούμενους, τους συνεργάτες, τους χορηγούς, την Πολιτεία, την επιστημονική κοινότητα, τα ΜΜΕ και την ευρύτερη κοινωνία. Από τον διάλογο προέκυψαν ως τα σημαντικότερα ζητήματα, η ηθική και ακεραιότητα, η ηθική εύρεση πόρων, η οικονομική σταθερότητα και υπεύθυνη κατανομή και διαχείριση πόρων, που αποτελούν και προτεραιότητες του οργανισμού.
Σημειώνεται ότι το Χαμόγελο του Παιδιού υποστήριξε το 2017, 90.765 παιδιά και τις οικογένειές τους στους τομείς της βίας, της υγείας, της φτώχειας και της εξαφάνισης. Οι τρεις γραμμές υποστήριξης του οργανισμού έλαβαν 263.863 κλήσεις. Το 2017 το Χαμόγελο του Παιδιού ανέπτυξε περαιτέρω κάποιες από τις υφιστάμενες δράσεις του, ενώ υλοποίησε και μία νέα, την παιδιατρική κατ’ οίκον νοσηλεία για παιδιά με σοβαρά προβλήματα υγείας, σε συνεργασία με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Η έρευνα και η έκθεση βιώσιμης ανάπτυξης του οργανισμού για το 2017, παρουσιάστηκαν σε εκδήλωση στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών για τα 23 χρόνια δράσης του Χαμόγελου του Παιδιού